شکلات

اشتراک گذاشته شده با :

شکلات

چرا گفته می شود شکلات سیاه برای بدن مفید است؟
چرا گفته می شود شکلات سیاه برای بدن مفید است؟
شکلات سیاه دارای ترکیباتی است که فواید زیادی داشته و می توانید بدون این که نگران افزایش کالری ورودی به بدنتان باشید حتی به طور روزانه از آن استفاده کنید. اما مقداری که هر وعده مصرف می کنید مهم خواهد بود زیرا خوردن مقدار زیادی از این ماده غذایی در هر نوبت می تواند باعث چاقی، افزایش قند خون و کالری ورودی به بدن شده و فواید آن را به یک باره خنثی کند. شکلات سیاه غنی از تکه های کوچک کاکائو است که آن نیز خود حاوی ترکیبات مفیدی به نام فلاوانول ها می باشد. فلاوانول ها در مقادیر زیاد می توانند باعث کاهش فشار یا کلسترول خون شوند، حافظه را بهبود بخشیده و خطر دیابت را کاهش دهند. شکلات سیاه بیشترین مقدار فلاوانول ها را داشته و شیر شکلات مقدار بسیار کمتری از این ترکیبات مفید دارد، ترکیباتی که در شکلات سفید اصلاً دیده نمی شود. اما اگر چه وجود فلاوانول ها در شکلات سیاه باعث می شود این ماده ث غذایی برای بدن مفید باشد اما طعم آن را تلخ می کنند. اگر چه می توان درفرآیند شکلات سازی مزه ی این ترکیبات را بهتر نمود اما این کار به قیمت از بین رفتن برخی از ترکیبات مغذی و مفید آن تمام خواهد شد. فرآیندهایی مانند تخمیز و کباب کردن که در بسیاری از کارخانجات شکلات سازی مورد استفاده قرار می گیرد اگر چه باعث بهبود طعم و بوی شکلات می شود اما ترکیبات فلاوانول آن را تحت تاثیر منفی قرار می دهد. مت هارتینگز، استاد شیمی دانشگاه امریکن در این باره می گوید:” کباب کردن انواع جدیدی از طعم  را تولید خواهد کرد و برای تولید این طعم ها باید مولکول هایی که در دانه ی قهوه کباب نشده وجود دارد را تخریب نمایید و این احتمال وجود دارد که برخی دیگر از ترکیبات نیز در این پروسه از بین بروند از جمله فلاوانول ها”. اگر چه مقدار ترکیبات فلاوانول در میان برندهای مختلف شکلات متفاوت است اما می توان هر نوع شکلات سیاهی را از شیر شکلات سالم تر دانست که معمولاً شکر زیادی دارد. یک سوم چربی موجود در کره کاکائو اسید استاریک است که در زمره ی چربی های اشباع شده قرار می گیرد و برخلاف دیگر چربی های اشباع شده تاثیری بر روی کلسترول خون ندارد. علاوه بر این پودر کاکائو حاوی مقادیر زیادی مواد معدنی مفید مانند کلسیم، مس، آهن، منیزیم، فسف، پتاسیم و روی است. بنابراین بعد از خوردن وعده ی غذایی خود می توانید براحتی تکه ای شکلات سیاه بخورید اما قبل از این کار باید چند نکته ساده را به یاد داشته باشید. اول این که شکلاتی بخرید که دستکم ۶۰ درصد کاکائو داشته باشد. در کل باید گفت که هر چه درصد کاکائو در شکلات بیشتر باشد، فلاوانول آن نیز بیشتر خواهد بود، هرچند مقدار دقیق این ترکیبات در شکلات به نوع فرآوری شکلات سیاه وابسته است. هارتینگز در این باره می گوید:” این شکلات هایی که مقادیر بالاتری کاکائو دارند ارزش افزوده بیشتری نسبت به شکلات های دارای مقادیر کمتر کاکائو، شیر کاکائو و شکلات سفید دارند زیرا حاوی مقادیر کمتری شکر و چربی است”. دوم این که در صورت امکان بیشتر از کاکائوی طبیعی استفاده  کنید تا کاکائوی فرآوری شده که با استفاده از ترکیباتی که اسیدهای چرب کاکائو را از بین می برد ساخته می شود. این فرآیند باعث می شود که شکلات مزه بهتری داشته باشد اما فلاوانول های مفید آن را نیز از بین می برد. نکته ی آخر این که باید در هر وعده مقدار مشخصی شکلات سیاه بخورید و اگر می بینید چاق شده اید مقدار مصرفی خود را کاهش دهید. به عبارت ساده تر ۳۰ گرم شکلات سیاه که حاوی ۱۵۰ کالری انرژی است برای مصرف یک روز شما کافی خواهد بود.

طرز تهیه تارت فندق و شکلات دسری خوشمزه برای عصرانه
طرز تهیه تارت فندق و شکلات دسری خوشمزه برای عصرانه
تارت فندق و شکلات تارت فندق و شکلات لینک کوتاه مطلب : http://birclick.ir/HC86B طرز تهیه تارت فندق و شکلات دسری خوشمزه برای عصرانه در این بخش از مجله اینترنتی بیر کلیک قصد داریم شما را با طرز تهیه تارت فندق و شکلات آشنا نماییم. این دسر طرفداران بسیاری علی الخصوص در بیمان کودکان و نوجوانان دارد. باماهمراه باشید!   مواد اولیه برای تهیه خمیر تارت فندق و شکلات مواد لازم مقدار کره ۱۰۰گرم آرد ۲۰۰گرم بیکینگ‌پودر یک‌چهارم قاشق چای‌خوری شیر ۲قاشق سوپ‌خوری شکر ۵۰گرم مواد لازم برای تهیه مواد میانی تارت فندق و شکلات مواد لازم مقدار تخم‌مرغ یک عدد خامه صبحانه ۲۰۰گرم شکر ۷۰گرم پودرفندق ۱۰۰گرم وانیل یک‌چهارم قاشق‌چایخوری مواد لازم برای تهیه گاناژ مواد لازم مقدار شکلات تلخ ۱۰۰گرم خامه صبحانه ۱۰۰ گرم طرز تهیه تارت فندق و شکلات کره رابه شکل مکعبی خرد کرده و به مدت نیم ساعت اجازه دهید درداخل فریزر قرار گیرد. آرد، شکر و بیکینگ پودر رادرون غذاساز ریخته و کره یخ‌زده را به‌آن اضافه کنید، غذاساز رابا دور متوسط روشن کرده تامواد بایکدیگر مخلوط شده و به صورت خرده نان دربیاید. درمرحله بعد درحالی که دستگاه روشن است شیر را به آرامی اضافه کرده تاجایی که خمیر جمع شود. احتمال دارد کمتر یا بیشتر از مقدار شیر موجود دردستور استفاده شود، خمیر را داخل نایلون گذاشته وبه مدت نیم ساعت در یخچال استراحت دهید. اکنون خمیر راروی سطح صاف آردپاشی شده به کمک وردنه باز کنید و درون قالب تارت انداخته وبه کمک دست فرم قالب رابه خمیر داده و اضافه های خمیر رابا چاقو برداشته و مجددا قالب را دوباره به مدت نیم ساعت دریخچال بگذارید، سپس ازیخچال خارج کرده مواد میانی آماده شده را روی خمیر ریخته و درفر ازپیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تقریبا ۴۵ دقیقه بپزید تا روی تارت کاملا سرخ شود. درمرحله بعد به کمک خلال دندان بررسی کنید اگر مواد به خلال نچسبید ازفر خارج کنید در غیر اینصورت ۵ الی ۱۰ دقیقه دیگر زمان دهید. تارت را کنار گذاشته تا خوب خنک شود. سپس گاناژ آماده راروی تارت ریخته و به دلخواه تزیین کنید. همچنین بخوانید :   طرز تهیه بار شکلات با کره بادام زمینی و جو تارت فندق و شکلات طرز تهیه مواد میانی تخم مرغ، شکر و وانیل رابا همزن به طور کامل هم‌بزنید تا کرمی و سبک شود. خامه صبحانه راافزوده و دو دقیقه دیگر هم‌بزنید همزن را خاموش کرده پودر فندق رااضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید. برای تهیه گاناژ، خامه صبحانه را درون شیرجوش ریخته و روی حرارت قرار دهید و با حرارت کم اجازه دهید تا خامه ریزجوش بزند سپس ازروی حرارت برداشته شکلات خردشده رااضافه کرده وخوب مخلوط کنید تا صاف و یکدست شود. نکات قابل توجه در تهیه این تارت، خمیر تارت نیازی به پخت اولیه ندارد و همه مواد باهم می پزند. خمیر این تارت به‌خاطر استفاده کردن ازشیر کمی نرم تر ازخمیرهای دیگر می باشد. توجه داشته باشید که آرد زیاد به خورد خمیرندهید. تنها سطح کار راخوب آردپاشی کنید تا خمیر به سطح کار نچسبد. بجهت خوش رنگ شدن گاناژ می توانید به جای شکلات تلخ از ۱۲۰ گرم شکلات شیری استفاده کنید. طرز تهیه تارت فندق و شکلات دسری خوشمزه برای عصرانه was last modified: مهر ۱۱ام, ۱۳۹۶ by بارانا
مضرات شکلات برای کودکان
مضرات شکلات برای کودکان
درست مثل بعضی از بزرگترها دلشان می خواهد مدام دهانشان بجنبد، بعضی از بچه ها هم این مدلی هستند.یعنی کافی است در ایام دید و بازدید عید نوروز به مهمانی بروید یا پذیرای مهمان باشید. فرقی ندارد بچه ها مدام دور میز پذیرایی می چرخند. یک بار شکلات می خورند.یک بار آب نبات بر می دارند. یک بار هوس پسته و بادام می کنند.خوردنی های عید هم که کم نیست. هر بار که به سمت میز بورند یک خوردنی جدید برای امتحان کردن پیدا می کنند. یعنی از زمانی که مهمان آمده تا وقتی که می رود یا از وقتی به مهمانی رفته اید تا زمان خداحافظی دهان کودکتان می جنبد و حداقل چند چیز را باهم وارد معده اش می کند. هم زمان هم شکلات می خورد وهم پوست تخمه از گوشه دهانش آویزان است. تماشای این تصویر همیشه برای پدر و مادرها با عصبانیت و نگرانی همراه است. عصبانی از اینکه چرا این قدر کودکشان می خورد و نگران از اینکه حالا تمام این چیزهایی که خورده چه کارهایی می تواند انجام بدهد.اگر شما هم جزو پدر و مادرهای نگران هستید و دلتان می خواهد روزهای بهاری و دید و بازدید های بی دردسری داشته باشید و دلتان نمی خواهد یک پایتان در کلینیک و درمانگاه و مهمانی باشد، پس با نی نی بان همراه شوید تا ا توصیه های کوچک خیالتان رااز تغذیه بچه ها در ایام نوروز راحت کند. این شکلات و شیرینی دردسرساز بچه ها عاشق شکلات و شیرینی هستند. دو خوردنی پر طرفدار که در این ایام در هر خانه ای پیدا می شود و به راحتی در دسترس هم هست.بهترین روش برای اینکه هر رغبت و میل را در کودکتان از بین ببرید این است که ساعت دید و بازدیدتان را با ساعت غذا خوردن فرزندتان هماهنگ کنید.یعنی اگر صبح به مهمانی می روید بعد از صبحانه راهی شوید.سعی کنید نظم غذایی فرزندتان را حفظ کنید.پس با یک صبحانه کامل به فرزندتان او را سیر کنید تا جای زیادی برای خوردن نداشته باشد. حواستان باشد هر چه بیشتر کودکتان را از خوردن چیزی منع کنید ، برای خوردن آن مشتاق ترمی شود وتیرتان به سنگ می خورد.اگر کودکتان سیر باشد سراغ هله هوله و شیرینی و شکلات می رود اما کمتر از همیشه.یعنی جایی برای خوردن ندارد سیر است.   میوه خشک و آجیل خام و بی نمک بهترین ترفند برای اینکه کودکان از آجیل های شور در امان بمانند این است که خودتان به آجیل شور و پر نمک از پسته و بادام خام استفاده کنید. یعنی سر میز مخصوص پذیرایی به جای آجیلها پر از رنگ و پر از نمک، آجیل سالم بگذارید. این جوری خیالتان راحت است که فرزندتان پسته و بادام می خورد و ویتامین و کلسیم هم به بدنش می رسد.آجیل خام را در کیفتان نگه دارید و وقتی به مهمانی می روید در ظرفی جدا برای کودکتان بریزید .این شکلی کودکتان حواسش از میز پذیرایی میزبان پرت می شود و شما هم خیالتان راحت است که سراغ میز نمی رود. میوه خشک هم می تواند این جور مواقع کمکتان کند. تکه های موز و سیب و کیوی و پرتقال را روی رادیاتور خشک کنید و یا اگر وقتش راندارید از فروشگاههای تنقلات فروشی می توانید تهیه کنید. میوه های خشک را درون ظرف زیبا و خوش رنگ و لعابی بریزید و با آن از کودکتان پذیرایی کنید.هر چه کودکتان کمتر پاستیل  و آب نبا ت و شکلات و خوراکی هایی با رنگ های شیمیایی و نکه دارنده بخورد کمتر بی قراری می کند و البته سالم تر می ماند.اگر در ایام عید به سفر می روید هم می توانید از میوه خشک و آجیل خام به جای هله وهوله هایی مثل پفک و چیپس استفاده کنید. البته بهتر است آجیلی که به فرزندتان می‌دهید، بدون تخمه باشد. تخمه برای بچه‌ها مشکلات گوارشی مانند دل درد، نفخ شکم و یبوست به وجود می آوردبه خصوص اگر کودکتان تخمه را با پوست بخورد  دل درد هم می گیرد و همه چیز خراب می شود. وعده های غذایی را حفظ کنید همه برنامه های غذایی بچه ها در ایام عید به هم می ریزد.این هنر شماست که سر وقت به کودکتان صبحانه و ناهارو شام بدهید.بد غذایی و خوردن هله و هوله باعث چاقی و اضافه وزن کودکان می شود.پس صبحانه کامل و ناهارو شام سالم را فراموش نکنید. قدیمی ها در ایام نوروز برای بچه ها آش و سوپ بیشتری درست می کردند و معتقد بودند جلوی خرابکاری ها ی آجیل و شکلات را می گیرد.پس بهتر است در روز یک وعده به کودکتان سوپ بدهید. آب میوه طبیعی و شیر را هم فراموش نکنید.   منبع: niniban.com
طرز تهیه شکلات صبحانه | آموزش نوتلا خانگی | ایران کوک
طرز تهیه شکلات صبحانه | آموزش نوتلا خانگی | ایران کوک
پودر قند و پودر کاکائو را در ظرفی بریزید و کره نرم را به آن اضافه کنید و با میکسر مخلوط کنید تا سفت شود. شکلات را در حمام بن ماری یا ...
جدول کالری - جدول کالری کیک و شیرینی و شکلات | ایران کوک
جدول کالری - جدول کالری کیک و شیرینی و شکلات | ایران کوک
جدول کالری کیک و شیرینی و شکلات : کالری , کالری مواد غذایی , کالری غذاها , محاسبه کالری ,کالری روزانه ,کالری هر غذا ,کالری لبنیات ,کالری شیرینی ,کالری کیک ,کالری خشکبار ,کالری آجیل ,جدول کالری ,کالری شکلات...
راهکارهای صحیح خوردن شکلات که مانع از افزایش وزن ش
راهکارهای صحیح خوردن شکلات که مانع از افزایش وزن ش
حفظ اندام خصوصا در میان خانم ها سبب می شود که سالیان طولانی، خود را از خوردن بسیاری از خوراکی های خوشمزه محروم کنند. زمانی که پای شکلات به میان می آید، این روند دشواری های بیشتری را به همراه دارد چرا که تقریبا نمی توان کسی را یافت که به خوردن شکلات علاقه نداشته باشد.